AKADEMİK LISTENING
Akademik Listening İş dünyası ve sınav sistemleri için özel olarak WOLA sistemi ile bire bir olarak ders konusudur.WOLA İngilizce seviyenize göre Listening Eğitimi verir.
WOLA Akademik Listening İp Uçları
1. PlanlamaBir dinleme görevini gerçekleştirmek için gereken adımlara ilişkin farkındalık geliştirmek, sunulabilecek içeriği öngörmek, bir “eylem planı” oluşturmak İleri düzeyde düzenleme: Dinlemeden önce bir görevin hedeflerini netleştirmek Öz-yönetim: Bir dinleme göreviyle başa çıkmak için atılacak adımların provası
| 2. Dikkati odaklamakEldeki girdiye ve göreve odaklanmak, dikkat dağıtıcı ve rahatsız edici düşüncelerden kaçınmak, planı kendine hatırlatmak Yönlendirilmiş dikkat: Dinleme görevine katılmak, dikkat dağıtıcı şeyleri veya herhangi bir pes etme eğilimini bilinçli olarak görmezden gelmek Seçici dikkat: Dinleme girdisinin beklenen anahtar kelimeler veya fikirler gibi belirli yönlerine odaklanmak Kalıcı dikkat: Geniş anlama dikkat etmek, bilinmeyen bir dil yüzünden geçici olarak dikkati dağılsa bile dikkat akışını sürdürmek Dikkati fark etme: Girişteki yeni dile, özel dile, retorik formlara dikkat etme
|
3. İzlemeBir görev sırasında kişinin anlayışını veya anlama biçimini doğrulamak veya ayarlamak Anlamayı izleme: Kişinin ne kadar iyi anladığını kontrol etme, girdideki sorunlu yönleri belirleme İki kez kontrol izleme: Aynı girişi ikinci kez dinlerken kişinin başlangıçtaki anlayışını doğrulamak ve gerektiğinde anlamada revizyonlar yapmak Duygusal izleme: Kişinin duygularını takip etmesi, kendini dinlemeye teşvik etmesi, olumsuz duygulara ve kaygıya karşı koymanın yollarını bulma
| 4. DeğerlendirmeKişinin dinleme sürecinin sonucunu bir doğruluk veya tamlık standardına göre kontrol etme Performans değerlendirmesi: Kişinin görev hedeflerine genel olarak ulaşıp ulaşmadığının kontrol edilmesi Sorun değerlendirmesi: Hangi spesifik konunun çözülmesi veya anlaşılması gerektiğinin veya dinleme görevinin hangi bölümünün hala tamamlanması gerektiğinin belirlenmesi Revizyon değerlendirmesi: Anlamaya yardımcı olmak için ikinci bir dinlemeyi seçmek veya bir dinleme görevini yerine getirmenin alternatif bir yolunu seçmek
|
5. Çıkarım yapmaTahmin etmek için girdideki bilgileri kullanma bilmediğiniz dilin anlamını tahmin etmek içerik veya eksik bilgileri doldurmak için
Dilsel çıkarım: Kelimeleri kullanma Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeyi bilmek veya seslerin bulanıklaşması Bağlamsal çıkarım: Bilinçli olarak kullanma ortam bilgisi ve dil dışı özellikleri (çevredeki öğeler) anlamı yaratın veya güçlendirin Konuşmacı çıkarımı: Konuşmacının sesini kullanma ses tonu, dil dışı ipuçları (vurgu, duraklama, tonlama) veya amaçlananı tahmin etmek anlamlar, yüz ifadeleri, beden dili ve cop işaretleri (el ve kol) hareketler) amaçlanan anlamları tahmin etmek Çok modlu çıkarım: Arka planı kullanma sesler, görsel ipuçları, tamamlayıcı metinler ve Anlam çıkarmak için girdinin sezgisel algısı. Tahmine dayalı çıkarım: Ayrıntıları tahmin etme girişin belirli bir kısmında (yerel tahmin) veya neyin esasını tahmin etmek girdiye geliyor (küresel tahmin) Geçmişe dönük çıkarım: Geçmişi düşünmek boşlukları doldurmak için büyük bir girdi yığını üzerinde ve anlayışını pekiştirmek. | 6. DetaylandırmaDışarıdan alınan ön bilgilerin kullanılması giriş ve girişteki içerikle ilişkilendirme kişinin yorumunu zenginleştirmek için
Kişisel detaylandırma: Öncekiyle bağlantı kurmak kişisel deneyimler Dünya detaylandırması: Bağlantı kurmak dünya hakkında edinilen bilgiler Yaratıcı detaylandırma: Arka planın oluşturulması Girdileri bağlamsallaştırmak için bilgi, konuyla ilgili sorular üretmek girdi sağlamak veya yeni olanaklar sunmak.
Görsel detaylandırma: Zihinsel kullanım yönlerini temsil edecek görselleştirmeler.
|
7. İşbirliğiKonuşmacı ve diğer dinleyicilerle işbirliği yapmak, ve yardım için dış kaynaklar Anlamayı geliştirmek veya zenginleştirmek yorumlar.
Açıklama istemek: Tekrarlamayı istemek, açıklamalar, yeniden ifadeler veya ayrıntılar az önce duyduğumuz dil hakkında Onay aranıyor: Doğrulama isteniyor söylediklerinizin anlaşıldığını Geri kanallık: Konuşmacıya bunu göstermek Girişi takip ederek odaklandınız ve dinlemeye devam etmeye hazırsınız. Ortak görev inşası: Birlikte çalışmak, konuşmacıyla veya başka bir dinleyiciyle bir sorunu çözmek veya bir görevi tamamlamak Kaynak Sağlama: Mevcut referansları kullanma Dili ve fikri derinleştirecek kaynaklar
| 8. İncelemeYoğunlaştırma, yeniden sıralama veya aktarma birinin sahip olduğu bir yöntemden diğerine Anlamaya, hafızaya yardımcı olmak için işlenir depolama ve geri alma.
Özetleme: Zihinsel ya da sözel bir özetleme yapmak (sözlü veya yazılı) bilgilerin özeti sunum Tekrarlama: Parçanın tekrarlanması veya başka sözcüklerle ifade edilmesi Bir dinleme görevinin parçası olarak duyulanların
Arabuluculuk: Girdiden fikirlerin sunulması dinleyicinin L1’i sözlü veya yazılı olarak.
|
WOLA Akademik – Listening Örnekleri
ÖRNEKLER
1602686820IELTS Listening Paper 1
1602686837IELTS Listening Paper 2