AKADEMİK LISTENING

Akademik Listening İş dünyası ve sınav sistemleri için özel olarak WOLA sistemi ile bire bir olarak ders konusudur.WOLA İngilizce seviyenize göre Listening Eğitimi verir.

WOLA Akademik Listening İp Uçları

1. Planlama

Bir dinleme görevini gerçekleştirmek için gereken adımlara ilişkin farkındalık geliştirmek, sunulabilecek içeriği öngörmek, bir “eylem planı” oluşturmak

İleri düzeyde düzenleme: Dinlemeden önce bir görevin hedeflerini netleştirmek

Öz-yönetim: Bir dinleme göreviyle başa çıkmak için atılacak adımların provası

 

 

2. Dikkati odaklamak

Eldeki girdiye ve göreve odaklanmak, dikkat dağıtıcı ve rahatsız edici düşüncelerden kaçınmak, planı kendine hatırlatmak

Yönlendirilmiş dikkat: Dinleme görevine katılmak, dikkat dağıtıcı şeyleri veya herhangi bir pes etme eğilimini bilinçli olarak görmezden gelmek

Seçici dikkat: Dinleme girdisinin beklenen anahtar kelimeler veya fikirler gibi belirli yönlerine odaklanmak

Kalıcı dikkat: Geniş anlama dikkat etmek, bilinmeyen bir dil yüzünden geçici olarak dikkati dağılsa bile dikkat akışını sürdürmek

Dikkati fark etme: Girişteki yeni dile, özel dile, retorik formlara dikkat etme

 

3. İzleme

Bir görev sırasında kişinin anlayışını veya anlama biçimini doğrulamak veya ayarlamak

Anlamayı izleme: Kişinin ne kadar iyi anladığını kontrol etme, girdideki sorunlu yönleri belirleme

İki kez kontrol izleme: Aynı girişi ikinci kez dinlerken kişinin başlangıçtaki anlayışını doğrulamak ve gerektiğinde anlamada revizyonlar yapmak

Duygusal izleme: Kişinin duygularını takip etmesi, kendini dinlemeye teşvik etmesi, olumsuz duygulara ve kaygıya karşı koymanın yollarını bulma

 

4. DeğerlendirmeKişinin dinleme sürecinin sonucunu bir doğruluk veya tamlık standardına göre kontrol etme

Performans değerlendirmesi: Kişinin görev hedeflerine genel olarak ulaşıp ulaşmadığının kontrol edilmesi

Sorun değerlendirmesi: Hangi spesifik konunun çözülmesi veya anlaşılması gerektiğinin veya dinleme görevinin hangi bölümünün hala tamamlanması gerektiğinin belirlenmesi

Revizyon değerlendirmesi: Anlamaya yardımcı olmak için ikinci bir dinlemeyi seçmek veya bir dinleme görevini yerine getirmenin alternatif bir yolunu seçmek

 

5. Çıkarım yapma

Tahmin etmek için girdideki bilgileri kullanma

bilmediğiniz dilin anlamını tahmin etmek

içerik veya eksik bilgileri doldurmak için

 

Dilsel çıkarım: Kelimeleri kullanma

Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeyi bilmek

veya seslerin bulanıklaşması

Bağlamsal çıkarım: Bilinçli olarak kullanma

ortam bilgisi ve dil dışı

özellikleri (çevredeki öğeler)

anlamı yaratın veya güçlendirin

Konuşmacı çıkarımı: Konuşmacının sesini kullanma

ses tonu, dil dışı ipuçları (vurgu,

duraklama, tonlama) veya amaçlananı tahmin etmek

anlamlar, yüz ifadeleri, beden dili

ve cop işaretleri (el ve kol)

hareketler) amaçlanan anlamları tahmin etmek

Çok modlu çıkarım: Arka planı kullanma

sesler, görsel ipuçları, tamamlayıcı metinler ve

Anlam çıkarmak için girdinin sezgisel algısı.

Tahmine dayalı çıkarım: Ayrıntıları tahmin etme

girişin belirli bir kısmında (yerel

tahmin) veya neyin esasını tahmin etmek

girdiye geliyor (küresel tahmin)

Geçmişe dönük çıkarım: Geçmişi düşünmek

boşlukları doldurmak için büyük bir girdi yığını üzerinde ve

anlayışını pekiştirmek.

6. Detaylandırma

Dışarıdan alınan ön bilgilerin kullanılması

giriş ve girişteki içerikle ilişkilendirme

kişinin yorumunu zenginleştirmek için

 

Kişisel detaylandırma: Öncekiyle bağlantı kurmak

kişisel deneyimler

Dünya detaylandırması: Bağlantı kurmak

dünya hakkında edinilen bilgiler

Yaratıcı detaylandırma: Arka planın oluşturulması

Girdileri bağlamsallaştırmak için bilgi,

konuyla ilgili sorular üretmek

girdi sağlamak veya yeni olanaklar sunmak.

 

Görsel detaylandırma: Zihinsel kullanım

yönlerini temsil edecek görselleştirmeler.

 

 

7. İşbirliği

Konuşmacı ve diğer dinleyicilerle işbirliği yapmak,

ve yardım için dış kaynaklar

Anlamayı geliştirmek veya zenginleştirmek yorumlar.

 

Açıklama istemek: Tekrarlamayı istemek,

açıklamalar, yeniden ifadeler veya ayrıntılar

az önce duyduğumuz dil hakkında

Onay aranıyor: Doğrulama isteniyor

söylediklerinizin anlaşıldığını

Geri kanallık: Konuşmacıya bunu göstermek

Girişi takip ederek odaklandınız ve

dinlemeye devam etmeye hazırsınız.

Ortak görev inşası: Birlikte çalışmak,

konuşmacıyla veya başka bir dinleyiciyle

bir sorunu çözmek veya bir görevi tamamlamak

Kaynak Sağlama: Mevcut referansları kullanma

Dili ve fikri derinleştirecek kaynaklar

 

8. İnceleme

Yoğunlaştırma, yeniden sıralama veya aktarma

birinin sahip olduğu bir yöntemden diğerine

Anlamaya, hafızaya yardımcı olmak için işlenir

depolama ve geri alma.

 

Özetleme: Zihinsel ya da sözel bir özetleme yapmak

(sözlü veya yazılı) bilgilerin özeti sunum

Tekrarlama: Parçanın tekrarlanması veya başka sözcüklerle ifade edilmesi

Bir dinleme görevinin parçası olarak duyulanların

 

Arabuluculuk: Girdiden fikirlerin sunulması

dinleyicinin L1’i sözlü veya yazılı olarak.

 

WOLA Akademik – Listening Örnekleri

  ÖRNEKLER

Akademik Listening

 

 

 

1602686820IELTS Listening Paper 1

1602686837IELTS Listening Paper 2

.

 

Akademik Listening

 

error: Tüm hakları saklıdır