W.O.L.A. World Of Language Academy
+90 (212) 327 15 81
info@wolacademy.com
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
Foursquare
0
Product was added to your cart

Sepet

  • W.O.L.A.
    • Hakkımızda
    • Biz Kimiz ?
    • Çalışma Sistemimiz
    • Referanslarımız
    • Galeri
    • Konuşma sınıfları
  • Hazırlık Atlama Sınavları
    • BLOG
    • Bilgi Bilet sınavı
    • Koç Kuepe Sınavı
      • Koç Üniversitesi Kuepe Reading
      • Kuepe Use Of English
      • Sample Koç Kuepe Listening
      • Koç Üniversitesi Kuepe Writing
      • Koç Üniversitesi Kuepe Speaking
    • Özyeğin Trace Sınavı
      • Özyeğin Trace Örnek Sınav
    • Sabancı Elae Sınavı
      • Sabancı ELAE Sınav Örneği 1
      • Sabancı ELAE Sınav Örneği 2
    • Kadir Has İys Sınavı
    • BAU Proficiency Sınavı
      • BAU Proficieny Sınav Örneği
      • BAU Proficiency Reading Sample 1
      • BAU Proficiency Reading Sample2
      • BAU Proficiency Writing Samples
      • BAU Proficiency use of English
    • Yeditepe Proficiency Sınavı
    • Altınbaş Üniversitesi İys Sınavı
    • İstinye Üniversitesi İstep Sınavı
    • İTÜ-SUNY TOEFL Sınavı
      • İTÜ-Proficiency Sınavı
    • Boğaziçi Üniversitesi Buept Sınavı
    • YKS-DİL
  • Hazırlık Atlama
    • Hazırlık Atlama
    • Bilgi Üniversitesi
    • Bahçeşehir Üniversitesi
    • Özyeğin Üniversitesi
    • Koç Üniversitesi
      • Seviye Belirleme Sınav Örneği
    • Sabancı Üniversitesi
    • Kadir Has Üniversitesi
    • İTÜ SUNY
      • İTÜ SUNY Programı Nedir?
      • İTÜ Suny UOLP
    • İstanbul Teknik Üniversitesi
    • Yeditepe Üniversitesi
    • Altınbaş Üniversitesi
    • Medipol Üniversitesi
    • MEF Üniversitesi
  • Lise İngilizce Destek
  • Sınav Programları
    • Kabin
      • Kabin Sınavı Nedir?
      • Kabin Örnek Sınavlar
    • PEARSON PTE
      • Pearson PTE Kursu
      • Pearson PTE Sınavı Nedir?
      • Pearson PTE Sınav İçeriği
      • Pearson PTE Özel Ders
      • Pearson PTE İçin Önemli İpuçları
      • PEARSON-PTE
    • SAT
      • Sat Sınavı Nedir?
      • SAT Sınav İçeriği
      • Sat
    • TOEIC
    • ERASMUS
    • BULATS
    • FCE
    • YÖKDİL
    • ÖSYM Sınav Denkliği
    • A1 Aile Birleşimi Sınavı
    • A1 لم شمل الأسرة
    • A1 Family Reunification Exam
    • DynEd
  • DLA
    • DLA Sınavı Nedir?
    • DLA Örnek Sınavlar
    • THY Kabin Memuru Alımı
    • Kabin Ekibi İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı (DLA)
    • Havacılık İngilizcesi
  • IELTS
    • IELTS Kursu
    • IELTS Özel Ders
    • IELTS Sınavı Nedir?
    • IELTS Sınav İçeriği
    • IELTS İçin Önemli İpuçları
    • IELTS Çözüm Rehberi
      • IELTS Reading
      • IELTS Listening
      • IELTS Writing
      • IELTS Speaking
      • BRITISH COUNCIL & WOLA IELTS WORKSHOP
  • TOEFL
    • TOEFL Kursu
    • TOEFL Özel Ders
    • TOEFL Sınavı Nedir?
    • TOEFL Sınav İçeriği
    • TOEFL İçin Önemli İpuçları
    • TOEFL IBT
  • YDS
    • YDS Kursu
    • YDS Sınavı
    • YDS Sınav İçeriği
    • YDS Sınav Eğitimi WOLA
    • YDS Sınavı İçin Önemli İpuçları
    • YDS-YÖKDİL
    • Erasmus Çıkmış Sorular Örnek
  • Akademik İngilizce Eğitimi
    • Kurumsal İngilizce
    • İş İngilizcesi
    • Akademik İngilizce Kelimeler
    • Akademik Kelimeler Eş Dizim
    • Mesleki İngilizce
    • Akademik İngilizce
    • İngilizce Gramer
    • Akademik Reading
    • Akademik Listening
    • Akademik Writing
    • Essay Yazma Teknikleri
  • Speaking
  • Materyaller
    • Materyaller
  • İletişim
  • Mağaza

Essay Yazma Teknikleri

Home Essay Yazma Teknikleri

Essay Yazma Teknikleri

Essay Yazma Teknikleri ,yazımız tüm aday öğrencilerimiz için derlenmiştir.Bu sayfa, kompozisyonunuzu önceden planladığınızı, kompozisyon sorusunu anlamak için zaman ayırdığınızı, kullanmayı düşündüğünüz bilgileri topladığınızı ve kelime sınırınızı dikkate alarak kompozisyonunuzun bir iskelet planını ürettiğinizi varsayar.

Bu sayfa makalenizin asıl yazımıyla ilgilenir, iyi uygulama için bazı yönergeler ve kaçınmak isteyeceğiniz bazı yaygın hatalar sağlar.


Makalenizi Yapılandırma

Bir deneme, her cümle bir öncekinden mantıksal olarak takip edilerek ve okuyucuya rehberlik edecek uygun işaretlerle akıcı bir şekilde yazılmalıdır.

Bir deneme genellikle aşağıdaki yapılandırılmış biçimi alır:

  • Giriş
  • Ana gövde: sorunların gelişimi
  • Bir sonuç
  • Kullandığınız bilgi kaynaklarının referans listesi

Giriş

Girişin işlevi, basitçe konuyu tanıtmak, soruyu nasıl anladığınızı açıklamak ve bununla nasıl başa çıkmayı düşündüğünüzü kısaca açıklamaktır.

Temel terimleri tanımlayarak, uygunsa kısa bir tarihsel veya kişisel bağlam sağlayarak ve/veya konunun neden önemli veya ilginç olduğunu düşündüğünüzü açıklayarak başlayabilirsiniz.

Uyarı


Bazı insanlar tanıtımlarını yazarken çok hırslıdır. Uzun bir giriş yazmak, ödevin ana gövdesi için kullanılabilecek kelime sayısını sınırlar.

 

Giriş bölümünü kısa tutun, tercihen bir veya iki paragrafa kadar ve kısa ve öz tutun.

Bazı öğrenciler bir deneme yazmaya başladıklarında geçici bir giriş yazmayı ve daha sonra makalelerinin ilk taslağını bitirdikten sonra bunu yeniden yazmayı en iyi şekilde bulurlar. Geçici bir giriş yazmak için, okuyucunun sonraki tartışmanızı takip etmesi için ne bilmesi gerektiğini kendinize sorun.

Diğer öğrenciler, giriş bölümünü, makalenin ana bölümünü yazdıktan sonra yazarlar – sizin ve yazdığınız çalışma parçası için doğru olanı yapın.

Ana Gövde: Sorunların Gelişimi

Denemeler genellikle araştırılmış kanıtların (örneğin ek okumalardan) ve yorumların bir karışımıdır.

Bazı öğrencilerin makaleleri, gerçek materyal katalogları veya diğer insanların düşünce, tutum, felsefe veya bakış açılarının özetleri anlamına gelir.

Diğer uçta, diğer öğrenciler, görüşlerini desteklemek için diğer yazarlardan alınan çok az kanıt veya örnekle çok az veya hiç araştırma yapılmadan yalnızca kişisel görüşlerini ifade eder. İhtiyaç duyulan şey bir dengedir.

Diğer araştırmacıların ve yazarların konuya ilişkin analizleri ile sizin kendi yorumunuz arasındaki denge, konuya ve sorunun niteliğine göre değişecektir. Genel olarak, deneyiminizden elde etmek istediğiniz noktaları diğer yayınlanmış araştırmacı ve yazarların bulgularıyla desteklemek önemlidir.

Muhtemelen size bir okuma listesi veya okumanız için bazı temel ders kitapları verilecektir. Bunları araştırma üssünüz olarak kullanın, ancak söylenenleri genişletmeye çalışın ve konuyu olabildiğince tam olarak okuyun. Devam ederken her zaman kaynaklarınızı not edin.

Başka yazarlara atıfta bulunmanız veya okuduğunuz kitaplardan alıntı yapmanız veya başka sözcüklerle ifade etmeniz için teşvik edilecek ve beklenecektir. En önemli gereklilik, alıntı yaptığınız veya kullandığınız materyalin, vurguladığınız noktayı göstermesi veya kanıtlamasıdır. Ne kadar kanıt kullandığınız, yazdığınız makalenin türüne bağlıdır.

Bazı olgusal noktalara ilişkin bir kanıt ağırlığı istiyorsanız, iki veya üç örnek getirin, daha fazlasını değil.

Alıntılar kendi kelimelerinizin yerine kullanılmamalıdır. Bir alıntı, argümanınız için önemini göstermek için her zaman kendi kelimelerinizle bir açıklamaya sahip olmalıdır.

Başka bir yazarın metninden alıntı yaparken her zaman kanıtın tam olarak nereden geldiğini kaynak göstererek belirtmelisiniz, yani yazarın adını, yayın tarihini ve çalışmanızdaki sayfa numarasını vermelisiniz. Sondaki referans listesinde de tam bir referans sağlanmalıdır.

 

Bir sonuç

Bir makalenin sonuna, amacı, argümanınızı veya bakış açılarınızı karşılaştırmanızı özetlemek veya bir sonuç çıkarmak olan kısa bir sonuç eklemelisiniz.

Başka bir deyişle, neyin öğrenildiğini veya başarıldığını belirtin. Sonuç bölümü ayrıca, açık bırakılan sorulardan veya bildiğiniz, ancak makalenizin kapsamına girmeyen diğer konulardan bahsetmek için iyi bir yerdir.

Ne sonuç ne de giriş, tüm argümanınızı tam olarak özetlememelidir: Bunu denerseniz, tüm vakayı basitçe tekrar eden başka bir ödev yazma tehlikesiyle karşı karşıya kalırsınız.

Referanslar

Çalışmanızın sonuna bir referans listesi veya kaynakça eklemelisiniz.

Yaygın bir düşüş, yeterince atıfta bulunmamak ve intihal ile suçlanmak. Başka bir yazarın metninden doğrudan alıntı yaptıysanız, bir referansta her zaman kanıtın tam olarak nereden geldiğini belirtmelisiniz. Argümanınızı karşılaştırmak için diğer belgeleri okuduysanız, bunlara da atıfta bulunulmalıdır.

 

Essay Yazma Teknikleri


Okuyucunuzu Yönlendirme veya Rehberlik Etme

Bir deneme yazarken okuyucunuzu düşünmek iyi bir uygulamadır.

Okuyucuyu çalışmanız boyunca yönlendirmek için, nereden başladığınızı (giriş bölümünde), nereye gittiğinizi (deneme ilerledikçe) ve nerede olduğunuzu (sonuç bölümünde) onlara bildirmeniz gerekecektir.

Okuyucuyu argümanın gelişimi hakkında bilgilendirmek yararlıdır. Bunu, konunuzun farklı yönlerini tanıtmaya, özetlemeye veya bağlamaya yarayan basit ifadeler veya sorular kullanarak yapabilirsiniz.

İşte birkaç örnek:

  • Bunun iki nedeni var: birincisi,… ikincisi,…
  • Ayrıca unutulmamalıdır ki…
  • sorusuna gelince…
  • Dikkate alınması gereken bir diğer önemli faktör ise…
  • Bu gerçekler nasıl yorumlanabilir? İlk nokta…
  • Bu soru hakkında birkaç görüş var. İlk olarak…
  • Son olarak, dikkate almak önemlidir …

Paragraf Oluşturma

Okuyucuyu makaleniz boyunca yönlendirmenin önemli bir yolu paragrafları kullanmaktır.

Paragraflar, bir ana noktanın sonuna ve bir sonrakinin başlangıcına geldiğinizi gösterir. Paragraf, aynı noktanın yönleriyle ilgili bir cümle grubudur. Her bir paragrafta, o paragraftaki sonraki cümleler aracılığıyla bir fikir sunulur ve geliştirilir.

Herkes kısa paragraflara ayrılmış bir metni okumayı daha kolay bulur.

Paragraflar ve aralarındaki boşluklar olmadan, sayfa sindirilemez bir kelime yığını gibi görünecektir.

 

Denemenizi, rasyonel bir düzende ortaya konan farklı noktalardan oluşan bir dizi olarak oluşturmalısınız.

Her cümle ve paragraf bir öncekinden mantıklı bir şekilde gelmelidir ve okuyucunuzu bağlantı kurmaya zorlamamanız önemlidir. Bu bağlantıları her zaman tartışmanın veya tartışmanın bir sonraki nereye gideceğini açık bir şekilde belirtin.

Belirttiğiniz noktalar size açık görünse de, daha açık ve basit bir şekilde ifade edilebilirler mi?

Ayrıca, işinizin işaretçisinin işaretlemek ve değerlendirmek için birçok benzer iş parçasına sahip olabileceğini akılda tutmakta fayda var. Sizinkini okumayı ve takip etmeyi kolaylaştırmaya çalışın – doğru nedenlerle öne çıkmasını sağlayın!

Essay Yazma Teknikleri


Deneme Stili


Deneme stili hakkında iki genel yanlış anlama vardır:

  • Birincisi, iyi bir deneme, uzun kelimelerden ve uzun, karmaşık cümlelerden oluşan iyi bir saçılma ile resmi, kişisel olmayan bir şekilde yazılmalıdır.
  • Diğer bir yanlış anlama ise biz konuşurken yazmaktır. Böyle bir stil, kişisel mektuplar veya notlar için uygundur, ancak bir denemede değil. Kişisel olabilirsiniz, ancak akademik bir makalede belirli bir derecede formalite ve nesnellik beklenir.

Üslubun önemli şartı, ifadenin netliği ve kesinliğidir.

Uygun olduğunda basit ve mantıklı bir dil kullanın ve tam veya eksiksiz cümleler yazın. Jargondan, özellikle konu alanınızla doğrudan bağlantılı olmayan jargondan kaçınmalısınız. Bir konu hakkında kendi bakış açınızı sunarak veya bu bakış açısını diğer yazarların çalışmalarını ve sonuçlarını yorumlamak için kullanarak kişisel olabilirsiniz.


Taslaklar ve Yeniden Yazma

Çoğu deneme, kapsamlı bir düzenleme ile geliştirilebilir.

Bir kelimenin üzerini çizip diğerini değiştirebilir, bir cümlenin şeklini veya vurgusunu değiştirebilir, düşünce veya terminolojideki tutarsızlıkları ortadan kaldırabilir, tekrarları kaldırabilir ve yeterli referansın olduğundan emin olabilirsiniz.

Kısacası, ilk okuyucunuz sizsiniz, daha iyi olması için kendi çalışmanızı düzenleyin ve eleştirin. Bazen makalenizi yüksek sesle okumak yararlıdır.

Bir başka yararlı alıştırma, bir başkasından makaleyi okumasını istemektir. Denemeyi ilk kez okuyan bir kişi sizinkinden farklı bir bakış açısına sahip olacak ve bu nedenle herhangi bir tutarsızlığı, yapı eksikliğini, dilbilgisi hatalarını vb. belirtmek için daha iyi bir konuma sahip olacaktır.

İdeal olarak, yazım ve dilbilgisi konusunda iyi bir kavrayışa sahip ve konu alanınıza en azından geçici bir ilgi duyan, düzeltme yapacak birini bulun.

Bir veya iki düzenleme yeterli olacaktır. Verimsiz bir taslaklar çokluğuna karışmamak en iyisidir. Çözüm, soruyu tekrar analiz etmek ve denemenizin taslağında memnun olmadığınız materyali nasıl düzenleyeceğinize dayalı başka bir basit plan yazmaktır. Denemeyi gözden geçirilmiş plana göre yeniden yazın ve ortada panik eğilimine direnin, yırtın ve her şeye yeniden başlayın. Sona ulaşmak ve sonra tekrar gözden geçirmek önemlidir. Aksi takdirde, mükemmel bir açılış paragrafına sahip olacaksınız ve muhtemelen makalenin geri kalanı darmadağın olacak.

Çalışmanızı eleştirerek ve düzelterek, yeniden başlamaktan çok daha fazlasını öğrenecek ve geliştireceksiniz.


Panik Yapmayın!

Birkaç öğrenci bir ödev hakkında o kadar endişelenebilir ki, kendilerini hiçbir şey yazamaz halde bulurlar.

Bunun olmasının birkaç nedeni var. Birincil neden, genellikle bu tür öğrencilerin kendilerine çok yüksek bir standart koymaları ve ardından buna ulaşamadıkları için panik yapmalarıdır. Bu, başkalarının beklentilerinden korkmak veya kendilerine çok yüksek bir beklenti koymak gibi faktörlerden de kaynaklanabilir.

Sebep ne olursa olsun, ödev yazamıyorsanız, paniğinizden çıkmanın bir yolunu bulmalısınız. Kendinizi bu pozisyonda bulursanız, durumun kaymasına izin vermeyin; hızlı davranmaya çalışın. Endişelerinizi öğretmeniniz ve/veya akranlarınızla tartışmak ya da basitçe yazmak, neden kendinizi sıkışmış hissettiğinizi netleştirmenize yardımcı olacaktır.

Başka bir hile de, ‘kötü’ olduğunu düşündüğünüz bir makaleyi hemen silip atmak, teslim edip ne olduğunu görmek ya da ödevi notlar veya referanslar olmadan iki saat içinde yazmaya karar vermek ve bunun nasıl gittiğini görmek. Referansları daha sonra girmek için her zaman geri dönebilirsiniz.

Öğrenciler genellikle aceleci ve en sıradan yazılarının haftalarca uğraştıkları bir yazıdan daha yüksek bir not aldığını söylerler; aslında bu, temel konulara inmeleri ve puanlarını çabucak yapmaları nedeniyle oldu. Deney denemeye değer olabilir.

Çalışmaya ve iyi niyetinize rağmen, makalenizi yazdıramıyor veya hatta başlayamıyorsanız, öğretmeninize mümkün olan en kısa sürede haber vermelisiniz.

Eğitmeniniz bu tür sorunlarla birçok kez karşılaşacaktır ve bunları çözmenize yardımcı olmak işinin bir parçasıdır.

 

essay yazma teknikleri

essay yazma teknikleri

 

 

 

 

 

 

 

 

Deneme yazma, eğitim ve kurum ne olursa olsun, zorunlu bir akademik görevdir.

Ancak, çok az öğrenci kompozisyon yazma sürecini kolay bulmaktadır. Tabii ki, pratik yapmak mükemmelleşir ve öğrenciler üniversitede son sınıfa geldiklerinde çoğu uykularında bir kompozisyon yazabilir.

Bununla birlikte, hiç kimse kendi hatalarından bir şeyler öğrenmek istemez, bu nedenle deneme yazmanın en önemli yapılması ve yapılmaması gerekenleri bilmek, bu deneyimi daha az stresli ve daha üretken hale getirmeye yardımcı olacaktır.

Her üniversite deneme sorununu çözebilecek evrensel bir şablon yoktur.

Ancak, aşağıdaki yazım kuralları standarttır ve ders ve konu ne olursa olsun her tür akademik makale için geçerlidir:

Deneme Yazmanın Yapılması Gerekenler

Denemenizi Kolay Okunabilir Hale Getirin

Notlandırılması gereken çok sayıda makale nedeniyle, birçok eğitmen, bir öğrencinin konuda yetkin olup olmadığı ve stil yönergelerine ne kadar iyi uyduğu hakkında bir fikir edinmek için makaleleri gözden geçirdiklerini itiraf ediyor. Bu nedenle, makalenizi gözden geçirerek okuma sırasında kilit noktaların görülebileceği ve mesajın iletilmesi için yeterince açık olacak şekilde yapılandırmanız iyi bir fikirdir.

Fazladan kelimelerden ve ifadelerden kurtulun, net yapılar kullanın ve noktaya bağlı kalın.


Giriş Bölümüne Bir Tez Açıklaması Ekleyin

Bir tez cümlesi, girişin ve genel olarak makalenin önemli bir parçasıdır, bu nedenle asla ihmal edilmemelidir. Tez cümlesi, makalenin ana fikrini kısa ve öz bir biçimde ortaya koymalıdır.

Girişin zorunlu bir parçası olmasına rağmen, tez cümlenizi asla denemenizin açılış cümlesi yapmayın. Giriş paragrafının sonuna yerleştirmek iyi bir fikirdir, böylece makalenin ana gövdesine bir geçiş görevi görür.


Paragraflar Arasında Geçişler Kullanın

Bazen paragraflar, bir araya getirilmiş ayrı metin parçaları gibi görünür. Bu, yazmak için yanlış bir yaklaşımdır.

Yazınız akıcı ve tutarlı olmalı, okuyucuyu bir noktadan diğerine yönlendirmelidir. Bu nedenle geçişleri kullanmalısınız – paragraflar arasında köprü görevi gören, her fikri bir öncekiyle birleştirmeye yardımcı olan ifadeler.

Geçişler için kullanabileceğiniz ifade örnekleri şunları içerir:

  • Önceki tartışmalara rağmen…
  • Bunun hakkında konuşmak…
  • Bununla ilgili…
  • Bununla ilgili olarak…
  • Belirtildiği gibi…
  • Kısaca anlatmak için…

Örnek Alıntı Yapın

Kullandığınız herhangi bir örnek – literatürden, bilimsel çalışmalardan vb. – alıntı yapılmalıdır.

Sadece kendi deneyiminizden örnekler vermek zorunda değilsiniz. Okuduğunuz bir şeyden bahsetmek istiyorsanız, doğrudan alıntı yapmasanız bile, bilginin kaynağına atıfta bulunmak en iyisidir. Bu şekilde örnekleriniz daha inandırıcı olacak ve kanıtlamak istediğiniz noktalar için daha güvenilir kanıtlar oluşturacaktır.

Essay Yazma Teknikleri


Edebiyatı Şimdiki Zamanda Tartış

Edebi eserlere dayalı edebi incelemeler veya denemeler yazarken, şimdiki zaman – tarihsel şimdiki veya buna göre anlatı şimdiki zaman kullanılması tavsiye edilir. Hikaye anlatımını daha ilgi çekici ve gerçek hale getirerek varlık hissini arttırır.

Örneğin:

‘Romeo ve Juliet, birbirlerini gördükleri anda gerçek aşkı yaşarlar. Aşk onlara her şeyi unutturur. En başından beri bir şekilde ölüme mahkûm olduklarının farkındalar – aşk için hayatlarını feda ettiler. Sadece aşk değil, oyundaki her duygu da yükselir ve korkunç sonuçlara yol açar.’


Essay Yazma Teknikleri

Gelişmiş Kelime Kullanın

Bir makalenin amacı, yalnızca konu hakkındaki bilginizi ortaya çıkarmak değil, aynı zamanda uygun kelime dağarcığını seçme yeteneğinizi göstermek ve dil uzmanlığınızı göstermektir.

Liseden beri kelime dağarcığınızın geliştiğini göstermelisiniz. Bu, gelişmiş kelime dağarcığı kullanmak ve anlamın tonlarını yansıtmak için ‘iyi’ ve ‘güzel’ kelimelerini daha uygun eş anlamlılarla değiştirmek anlamına gelir.


Denemenin İstemine Yanıt Verin

Makalenin istemi kasıtlıdır.

Ne kadar ‘akışa uymak’ ve ilhamınız ne gerektiriyorsa onu yazmak isteseniz de, akademik bir ödev yazdığınızı hatırlamalısınız ve bir istemi olduğu sürece buna bağlı kalmalısınız.

Bilgi istemi karmaşıksa ve birkaç bölümden oluşuyorsa, son taslağınızı analiz edin ve deneme isteminin her noktasını kapsayıp kapsamadığınızı kontrol edin.


Basit Cümleler Kullanın

Karmaşık cümleler, yalnızca makalenizi okuyan ve not veren kişi için değil, öğrencilerin kendileri için de kafa karıştırıcı olabilir.

Karmaşık cümleler yazmak, ayrıntılı yazma stilini göstermez. Aksine, bilgiyi basit ve okunabilir bir formatta iletemediğinizi veya cümleleri mantıklı bir şekilde parçalayamadığınızı gösterebilir. Dahası, karmaşık cümleler dilbilgisi hataları ve üslup hataları riskini artırır. Hemingway ya da Fitzgerald gibi ünlü yazarlar basitçe yazdılar ve bu onların yazılarını daha da kötüleştirmedi.

Essay Yazma Teknikleri


Doğru Tip, Stil ve Formatı Seçin

İyi bir deneme, elbette, stil ve biçimlendirme ile ilgili değildir, ancak stil, makalenizin yaptığı ilk izlenimi etkiler.

Her şeyden önce, profesörler, öğrencilerin ele almaları gereken konuya ve kompozisyon türüne bağlı olarak doğru kompozisyon stilini ve yapısını görmek isterler. Çoğu durumda, denemede kullanılması amaçlanan üslup, talimatlarda ortaya konmuştur veya önceden oluşturulmuştur. Deneme türüne göre stili kolayca anlayabilirsiniz.


Essay Yazma Teknikleri

Doğru Dili Seçin

Makalede kullandığınız dil, konuyu araştırma ve analiz etme, fikrinizi kanıtlama ve puanlarınızı net ve canlı bir şekilde açıklama yeteneğinizi gösterir.

Ayrıca dil yeterliliğinizin, dilbilgisi ve sözdizim bilginizin ve zengin kelime dağarcığı geliştirme yeteneğinizin seviyesini gösterir. Akademik yazım tarzını hatırlamak ve uygun dili kullanmak önemlidir. Aşağıdaki ifadeler, puanlarınızı tanıtmak ve desteklemek için iyi çalışır:

  • Bunu tartışmak için zorlayıcı bir neden yok gibi görünüyor…
  • Tartışma yapılabilir…
  • [Konunuz] ile ilgili güncel araştırmalar şunu gösteriyor…
  • Lehinde (veya aleyhinde) en yaygın argüman …
  • Destekleyecek giderek artan bir kanıt var…

Yazınızı İyice Gözden Geçirin

‘Kaydet’e basmadan ve son halini yazdırmadan önce, yazım hatalarını, yazım hatalarını ve yanlış cümle yapılarını önlemek için kompozisyonunuzu baştan sona kontrol edin. Dil hatalarının yanı sıra, tüm gereksinimleri karşılayıp karşılamadığınızı kontrol edin: kelime/sayfa sayısı, metin formatı, kompozisyon yapısı vb.

 

Deneme Yazmanın Yapılmaması Gerekenler

Artık ana Dos’u öğrendiğinize göre, bazı Yapılmayacaklara geçelim – kompozisyon yazarken kaçınmanız daha iyi olacak şeyler.

Makalenizi Bilgi ve Gerçeklerle Boğmayın

Denemeler anlamlı ve ayrıntılı olsa da, bilgileri filtrelemeyi ve yalnızca önemli noktaları seçmeyi öğrenin.

Makaleyi bütüncül ve eksiksiz kılmak için araştırmanızın her bir detayını dahil etme eğilimi vardır. Ancak amacınız konuyu daraltmak, bilgileri analiz edip yapılandırabildiğinizi göstermek ve puanlarınızı kanıtlamak için yalnızca en alakalı gerçekleri seçmektir.

Essay Yazma Teknikleri

yeniden okuma

Bu sayfanın amacı doğrultusunda, ‘ yeniden okuma ‘ kendi başınıza yaptığınız bir şeyken, ‘ düzeltme okuma ‘ başkasından sizin için yapmasını istediğiniz bir şeydir. Her iki yöntemin de amacı aynıdır – işinizi kontrol etmek ve hataları ortadan kaldırmak.

Çalışmanızın yazım aşamasını son teslim tarihinden en az birkaç gün önce bitirmeyi hedeflemiş olmalısınız. Bu şekilde, tekrar okuduğunuzda, konular hala zihninizde oldukça taze ama yazdıklarınızı taze gözlerle görecek ve hataları fark etmeyi kolaylaştıracaksınız.

Çalışmanızı yavaşça yeniden okuyun. Çalışmanız akıcı bir şekilde okunmalı, takip edilmesi kolay olmalı ve ‘anlamlı’ olmalıdır; Söylemek istediğinizi mümkün olduğunca açık ve net bir şekilde söylediğinizi kontrol edin. Cümleleri veya paragrafları yeniden sıralamak uygun olsa da, bu aşamada çalışmanızda ciddi düzenlemeler yapmak normalde uygun değildir. Çalışmanızı yüksek sesle okumanıza yardımcı olabilir – bu şekilde dilbilgisi hatalarını yakalamanız daha olasıdır.

Eş anlamlılar sözlüğü, belirli bir bağlamda kulağa daha iyi gelebilecek benzer anlama sahip başka kelimeler bulmak için veya belirli bir kelimeyi veya ifadeyi aşırı kullandıysanız yardımcı olabilir. Ayrıca, modern yazım denetleyicilerinin çok iyi olmasına rağmen, kusursuz olmadıklarını da unutmayın. Yazım denetleyicilerinin sınırlamaları vardır ve belirli bir bağlamda kullanılan sözcükleri almayabilir, örneğin ‘orada’ ve ‘onların’, ‘to’ ve ‘to’.

 


Biçimlendirme Ayrıntılarını İhmal Etmeyin

Stil ve biçimlendirme gereksinimleriniz ne olursa olsun, şu noktalara dikkat etmeyi unutmamalısınız: kağıt boyutu, boşluklar, yazı boyutu, kenar boşlukları ve sayfa numaraları.

Ayrıca anlatım türlerini de unutmayın. Örneğin, öyküleyici denemeler hikayeleri birinci tekil şahıstan anlatırken, ikna edici veya tartışmacı denemeler, duyguları dışarıda bırakmanızı ve görüşlerinizi somut gerçeklere dayandırmanızı gerektirir, bu nedenle birinci tekil şahıs anlatımı uygun değildir.


Çok Fazla Klişe Kullanmayın

Kalıplaşmış ifadeler kullanırken, kompozisyonunuzu klişelerle boğmaktan kaçının.

Tüm klişelerin her tür deneme için iyi olmadığını unutmayın. Dahası, profesörler çalışmanızın özgün olmasını bekler ve yeni fikir ve görüşlere sahip öğrencilere gerçekten değer verir. Ayrıca, resmi olmayan bir dil kullanmaya dikkat edin. Bu, yazınızın gerçek konuşmadan ziyade bilimsel bir sözlüğü andırması gerektiği anlamına gelmez, ancak akademik yazı belirli bir formalite gerektirir.

Klişeler, yazı veya konuşmada aşırı kullanılan ve bu nedenle büyük ölçüde anlamsız hale gelen kelimeler veya deyimlerdir. Klasik ‘her şeyi açık bırakmayın’ ve daha modern olan ‘her neyse odur’ gibi örnekler içerirler. Birçok yönden, pek çok ‘jargon’, özellikle de yönetim jargonu, artık bir klişe haline geldi, çünkü çok az anlamı var ve genellikle yalnızca alanı doldurmak veya kullanıcının sesini önemli kılmak için kullanılıyor.

Bu sayfada, konuşmanıza veya yazınıza klişeler eklemenin etkisi ve bunlardan kaçınmanın neden daha iyi olduğu tartışılmaktadır. Daha birçok klişe olmasına rağmen bazı örnek klişeler önerir ve alternatif ifadeler için bazı öneriler sunar.


Essay Yazma Teknikleri

Klişelerin Etkisi

Araştırmalar, insanların klişeleri görmeye ve duymaya o kadar alıştıklarını ve bunları yazılı veya sözlü olarak tam anlamıyla görmezden geldiklerini gösteriyor.

Okuyucu söz konusu olduğunda, bir klişe orada olmayabilir. Göz (ve beyin) kelimeleri atlar. Başka bir deyişle, bu ifadeler sadece anlamsız olmakla kalmaz, aktif olarak göz ardı edilir. Bunların kullanımı ayrıca bir yazarı tembel ve hayal gücünden yoksun gösterebilir.

Daha da kötüsü, bazı klişeler, onlar hakkında çok alaycı olduğumuz için neredeyse tam tersi anlamlar kazanmıştır. Örneğin, ‘Başıboş taş bırakmayacağız’ ifadesini duyduğunuzda, bunun aslında “Hiçbir şey yapmayacağız ama yapacağımızı düşünmenizi istiyoruz” anlamına geldiğini ne sıklıkla düşündünüz? Benzer şekilde, ‘Söz veriyorum’ ifadesi neredeyse her zaman ‘Bunu başaramayacağım’ anlamına gelir.

Bu nedenle, herhangi bir etkisi olmasını, hatta ilginç görünmesini istiyorsanız, yazınızda klişeler kullanmaktan kaçınmanız önemlidir.

Klişeleri Belirlemek

Klişelerden kaçınmak için onları etkili bir şekilde tanımlayabilmeniz gerekir.

 

Muhtemelen diğer klişe örneklerini ve/veya bunları hem yazılı hem de sözlü iletişimde aşırı kullanan insanları düşünebilirsiniz .

Klişeleri tanımlamanın bir yolu, belirli ifadelere kendi tepkinizi düşünmektir. Örneğin:

  • Birinin belirli bir ifadeyi kullanması sizi rahatsız mı ediyor?
  • Bir kelimeyi veya deyimi çok işittiğinizi veya okuduğunuzu hissediyor musunuz?
  • Gözünüz veya kulağınız ifadeyi atlayarak biraz sözlü ‘beyaz gürültü’ gibi mi yapıyor?

Bütün bunlar, hem sizin hem de bir başkasının yazılarında olası bir klişenin işaretleridir.

Klişelerden Kaçınmak

Kendi yazınızda veya konuşmanızda bir klişeyi tespit etmek, onları başka birinin sözlerinde görmekten genellikle daha zordur. Sonuçta, bunun bir klişe olduğunu düşünseydin, kullanmazdın!

Kendi yazınızda klişeleri fark edip bunlardan kaçınmanın bazı yolları şunlardır:

1. Ne yazdığınızın farkında olun

Klişelerden kaçınmanın en iyi yolu ne yazdığınızın daha fazla farkına varmaktır.

Konsantre olmayı bıraktığımızda, yani beynimiz biraz kapandığında klişeler gözden kaçma eğilimindedir. Bunlar gerçekten beyninizin tembel olduğunun bir işaretidir. Yazdıklarınıza konsantre olmaya çalışın ve mümkün olduğunca açık ve özlü bir şekilde ifade ettiğinizden emin olun. Hedef kitlenizi ve bilmeleri gerekenleri düşünün ve daha etkili yazmanız olasıdır.

2. Mümkünse, bitirdiğiniz yazınızı bir gün kadar bir kenara koyun ve tekrar okuyun.

Bir yazı parçasına aşina olduğunuzda, genellikle kusurlarını görmezsiniz.

Bu nedenle, geri dönüp tekrar okumadan önce yazınızı 24 saat bir kenara bırakmak iyi bir uygulamadır. Klişe kullanımı da dahil olmak üzere yazım hatalarını ve diğer sorunları fark etme olasılığınız daha yüksektir.

Bu noktada sorulacak çok iyi bir soru, beyninizin herhangi bir cümleyi atlayıp atlamadığıdır. Bu kesin bir klişe işaretidir. Ayrıca, henüz klişe olmayan, ancak yakınlaşmakta olan yaygın ifadeler ekleyip eklemediğinizi de kontrol edin.

İdeal olarak, çalışmanızın taze ve orijinal olmasını istersiniz.

Yeni benzetmeler ve metaforlar iyidir, ancak yorgun eski ifadeler veya daha önce kullanılmış fikirler değildir.

3. Gereksiz dolgu olup olmadığını kontrol edin

Klişeleri kullanmak çoğu zaman gereksiz bir dolgu gibi geliyor. Bu nedenle, gerekli kelime sayısına ulaşma konusunda endişeleriniz varsa, bunları bilinçaltında kullandığınızı fark edebilirsiniz.

‘İleriye gitmek’ ve ‘günün sonunda’ gibi ifadeler genellikle bilinçaltında metni doldurmanın bir yolu olarak kullanılır. Ancak, sizin için bile gerçek bir anlamları yoktur.

Cümlenin anlamını değiştirmeden bütün bir ifadeyi silebiliyorsanız, bu bir klişe olabilir. Klişe ya da değil, neredeyse kesinlikle alakasız!

4. Metninizi daha özlü hale getirmek için yeniden yazmayı deneyin

Bir başka iyi ipucu, yazınızı kısaltmaya çalışmaktır.

Cümlelerinizi daha özlü hale getirmek ve daha kısa, daha basit kelimeler ve ifadeler kullanmak, genellikle klişe veya jargon kullanmadığınızdan emin olmanın yararlı bir yoludur.

5. Başka birinden çalışmanızın provasını okumasını isteyin

Klişelerden kaçınma ihtiyacından bağımsız olarak, bir başkasından çalışmanızı okumasını istemek genellikle yardımcı olur.

Öğrenci iseniz birbirinizin ödevlerini okuyabilir ve kontrol edebilirsiniz. Bu, klişeler veya diğer gereksiz dolgu kelimeleri ve cümleleri kullanmadığınızdan emin olmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca, çalışmanızın olabildiğince açık olup olmadığını veya herhangi bir cümlenin aşırı karmaşık olup olmadığını kontrol edecektir. Son olarak, yanlışlıkla herhangi bir yazım hatası veya dilbilgisi hatası ekleyip eklemediğinizi belirlemenize yardımcı olabilir.


son bir düşünce

Klişelerden kaçınmak imkansız değildir – ancak konsantre olmadığınız sürece yine de oldukça zor olabilir. Bunu yapmanın en iyi yolu, yazdıklarınızın farkında olmak ve özellikle hedef kitlenizi ve onların ihtiyaçlarını düşünmektir.

 


Yazım Hatalarının Denemenizi Mahvetmesine İzin Vermeyin

Yazım hataları, dil yeterliliğinizi veya dilbilgisi bilginizi göstermese de, profesörünüze, makalenizi okuduğunu kanıtlamak için yeterince dikkatli olmadığınızı veya yeterince umursamadığınızı gösterebilir.

Taslak gibi görünen bir makale göndermek, bir profesör tarafından saygısızlık olarak yorumlanabilir.


Yalnızca Yazım Denetleyicilerine Güvenmeyin

Yazım denetleyicileri, yazınızı otomatik olarak kontrol etmenin iyi bir yolu olsa da, yalnızca yazılıma güvenmeyin.

Bu programlar, insan gözünün kesinlikle fark edeceği birçok yazım hatasını kaçırabilir. Bu nedenle, makalenizi okumayı kanıtlamak için zaman ayırın. Ekrandan okurken yazım hataları gözden kaçabileceğinden, son halini kağıda yazdırmak daha iyidir. Başka birinden makalenize yeni bir bakış atmasını ve yazım hataları için düzeltme okumasını istemek iyi bir fikirdir.

Essay Yazma Teknikleri


İntihal Etmeyin

Bu kural her öğrenci için açık olmalıdır.

İntihal bir tür hiledir ve tespit edildiğinde her zaman cezalandırılır.

İtibarınızı ve yüksek öğrenimdeki yerinizi riske atmayın. İntihal, yazılım ve Google’ın yardımıyla bugün kolayca tespit edilebiliyor, bu nedenle kendinize ve eğitimcilerinize karşı dürüst olun ve kendi başınıza yazın.

İstemeden bile olsa intihal yapmadığınızdan emin olmak için her kaynağa başvurun. ‘Düşmanınızı tanımak’ ve olası intihal türlerini ve bundan kaçınmanın en iyi yollarını okumak iyi bir fikirdir.

Essay Yazma Teknikleri


Okuyucuya Adres Vermeyin

Ne tür bir makale yazıyor olursanız olun, akademik yazı nadiren yazarı ortaya çıkarır veya okuyucuyla sohbete dahil olmaz. Okuyucuya hitap etmek, akademik bir makaleden çok bir kurgu işaretidir. Bir üniversite makalesi yazarken okuyucunun duygularına ve kişiliğine hitap etmekten ziyade tarafsız, nesnel ve analitik olmalısınız.

Essay Yazma Teknikleri


Denemeye “bunda /yazımda ” ile Başlamayın

Giriş, makalenin ana fikrini sunmalı ve ne hakkında konuşacağınızı ortaya koymalıdır.

Etkili bir giriş yazmak ve bir tez cümlesi eklemek, bu anlamsız lise deyimini kullanmadan okuyucuyu makale konunuzun bağlamına yönlendirmek için yeterlidir ‘Makalemde odaklanacağım…’


Negatif Dil Kullanmayın

Negatif dil kabalık anlamına gelmez. Negatif ekleri olan kelimeler, olumsuzlama içeren ifadeler vb.

Örneğin acısız, anlamında olumsuz bir kelime değildir. Ancak onu kullanmak, okuyucunun yokluğu yerine acıya odaklanmasını sağlar. Bu nedenle, sözde olumsuz dili, ucuz yerine ekonomik veya ağrısız yerine rahat/hoş kullanmak gibi daha olumlu, eş anlamlı ifadelerle değiştirmek daha iyidir.


Bir deneme yazarken , yerleşik bilgi hakkında net bir fikir sunmak ile bağımsız bir değerlendirme yapmak için onu yeterince iyi anladığınızı kanıtlamak arasında ince bir çizgide yürümelisiniz.

Profesörünüze bir makaleyi doğru biçimlendirme, doğru stili seçme, bakış açınızı ifade etme ve gerçeklerle kanıtlama yeteneğinizi gösterin. Biçim ve anlam arasında denge kurmayı öğrenin ve denemeler artık sizin için zor olmayacak.

Essay Yazma Teknikleri

Academic Essay Writing Workbook.jpg

Telif Hakları

Web sitemizde bulunan tüm içerikler özgün olup 5846 sayılı kanun ve KVKK çerçevesinde koruma altında olup hiç bir şekilde alıntı yapılamaz kopyalanamaz ve içerik olarak kullanılamaz.Web sitemizin içerikleri düzenli olarak tescil edilmektedir.Üçüncü tarafların aksi uygulamaları tepit edildiğinde hukuki ve cezai yaptırım uygulanacaktır.

İlginizi Çekecekler

  • Home
  • Mesleki Eğilim Belirleme Testi

Hazırlık Atlama

Hazırlık Atlama
  • Anasayfa
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • KVKK Aydınlatma Metni
      • Çerez Politikaları
      • Terms & conditions
      • Gizlilik Bildirimi
      • Sorumluluk Reddi
      • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • İletişim
  • Materyaller
  • TOEIC RESMİ SINAV MERKEZİ
  • Bizimle Başaranlar

Kurumumuz Milli Eğitim Bakanlığına bağlıdır. M.E.B. onaylı İngilizce dil sertifikası vermeye yetkilidir.
Sitemizde görüntülenen tüm amblem ve logoların hakları sahiplerine aittir. Bu kurumlarla resmi bir bağımız yoktur.
© 2021 World Of Language Academy | Tüm Hakları Saklıdır.

Academic Essay Writing Workbook Kitabımız Satışa Sunuldu Kapat