W.O.L.A. World Of Language Academy
+90 (212) 327 15 81
info@wolacademy.com
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest
Foursquare
0
Product was added to your cart

Sepet

  • W.O.L.A.
    • Hakkımızda
    • Biz Kimiz ?
    • Çalışma Sistemimiz
    • Referanslarımız
    • Galeri
    • Konuşma sınıfları
  • Hazırlık Atlama Sınavları
    • BLOG
    • Bilgi Bilet sınavı
    • Koç Kuepe Sınavı
      • Koç Üniversitesi Kuepe Reading
      • Kuepe Use Of English
      • Sample Koç Kuepe Listening
      • Koç Üniversitesi Kuepe Writing
      • Koç Üniversitesi Kuepe Speaking
    • Özyeğin Trace Sınavı
      • Özyeğin Trace Örnek Sınav
    • Sabancı Elae Sınavı
      • Sabancı ELAE Sınav Örneği 1
      • Sabancı ELAE Sınav Örneği 2
    • Kadir Has İys Sınavı
    • BAU Proficiency Sınavı
      • BAU Proficieny Sınav Örneği
      • BAU Proficiency Reading Sample 1
      • BAU Proficiency Reading Sample2
      • BAU Proficiency Writing Samples
      • BAU Proficiency use of English
    • Yeditepe Proficiency Sınavı
    • Altınbaş Üniversitesi İys Sınavı
    • İstinye Üniversitesi İstep Sınavı
    • İTÜ-SUNY TOEFL Sınavı
      • İTÜ-Proficiency Sınavı
    • Boğaziçi Üniversitesi Buept Sınavı
    • YKS-DİL
  • Hazırlık Atlama
    • Hazırlık Atlama
    • Bilgi Üniversitesi
    • Bahçeşehir Üniversitesi
    • Özyeğin Üniversitesi
    • Koç Üniversitesi
      • Seviye Belirleme Sınav Örneği
    • Sabancı Üniversitesi
    • Kadir Has Üniversitesi
    • İTÜ SUNY
      • İTÜ SUNY Programı Nedir?
      • İTÜ Suny UOLP
    • İstanbul Teknik Üniversitesi
    • Yeditepe Üniversitesi
    • Altınbaş Üniversitesi
    • Medipol Üniversitesi
    • MEF Üniversitesi
  • Lise İngilizce Destek
  • Sınav Programları
    • Kabin
      • Kabin Sınavı Nedir?
      • Kabin Örnek Sınavlar
    • PEARSON PTE
      • Pearson PTE Kursu
      • Pearson PTE Sınavı Nedir?
      • Pearson PTE Sınav İçeriği
      • Pearson PTE Özel Ders
      • Pearson PTE İçin Önemli İpuçları
      • PEARSON-PTE
    • SAT
      • Sat Sınavı Nedir?
      • SAT Sınav İçeriği
      • Sat
    • TOEIC
    • ERASMUS
    • BULATS
    • FCE
    • YÖKDİL
    • ÖSYM Sınav Denkliği
    • A1 Aile Birleşimi Sınavı
    • A1 لم شمل الأسرة
    • A1 Family Reunification Exam
    • DynEd
  • DLA
    • DLA Sınavı Nedir?
    • DLA Örnek Sınavlar
    • THY Kabin Memuru Alımı
    • Kabin Ekibi İngilizce Dil Yeterlilik Sınavı (DLA)
    • Havacılık İngilizcesi
  • IELTS
    • IELTS Kursu
    • IELTS Özel Ders
    • IELTS Sınavı Nedir?
    • IELTS Sınav İçeriği
    • IELTS İçin Önemli İpuçları
    • IELTS Çözüm Rehberi
      • IELTS Reading
      • IELTS Listening
      • IELTS Writing
      • IELTS Speaking
      • BRITISH COUNCIL & WOLA IELTS WORKSHOP
  • TOEFL
    • TOEFL Kursu
    • TOEFL Özel Ders
    • TOEFL Sınavı Nedir?
    • TOEFL Sınav İçeriği
    • TOEFL İçin Önemli İpuçları
    • TOEFL IBT
  • YDS
    • YDS Kursu
    • YDS Sınavı
    • YDS Sınav İçeriği
    • YDS Sınav Eğitimi WOLA
    • YDS Sınavı İçin Önemli İpuçları
    • YDS-YÖKDİL
    • Erasmus Çıkmış Sorular Örnek
  • Akademik İngilizce Eğitimi
    • Kurumsal İngilizce
    • İş İngilizcesi
    • Akademik İngilizce Kelimeler
    • Akademik Kelimeler Eş Dizim
    • Mesleki İngilizce
    • Akademik İngilizce
    • İngilizce Gramer
    • Akademik Reading
    • Akademik Listening
    • Akademik Writing
    • Essay Yazma Teknikleri
  • Speaking
  • Materyaller
    • Materyaller
  • İletişim
  • Mağaza

İTÜ-Proficiency Sınavı

Home İTÜ-Proficiency Sınavı

İTÜ-Proficiency Sınavı

 

İTÜ-Proficiency Sınavı İTÜ İngilizce Yeterlilik Sınavı, öğrencilerin bölümlerindeki akademik çalışmaları için yeterli düzeyde İngilizce bilip bilmediklerini ölçmek amacıyla hazırlanır.

İTÜ-Proficiency Sınavına WOLA ile hazırlanın kişiye özel kurslarımız için bizi arayın

İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencilerinin fakültelerine başlayabilmeleri için İngilizce Yeterlilik Sınavından en az 60 puan almaları gerekmektedir.

Sınav 2 aşamadan oluşur ve ikinci aşamaya yalnızca birinci aşamadan yeterli puanı (30/60) alan öğrenciler girebilir. Öğrencilerin sınavda başarılı sayılabilmesi için ikinci aşama puanlarının en az 20/40 olması gerekmektedir.

Birinci aşama: Dilbilgisi & Okuma

İkinci aşama: Dinleme & Yazma

Birinci aşama:

Dilbilgisi
Bu bölümün amacı, öğrencilerin genel ve akademik metinlerde sıkça kullanılan dilbilgisi yapıları konusunda bilgisini ölçmektir. Bu bölüm 15 çoktan seçmeli sorudan oluşur. Her soruda öğrencilere bir cümle verilir ve bu cümleye anlam olarak en yakın olan seçeneği seçmeleri istenir. Her soru 1 puan değerinde olup bu bölümün sınav içindeki toplam ağırlığı 15 puandır.

Okuma
Bu bölümde her biri en fazla 600 sözcük uzunluğunda 4 metin vardır. Sorulan sorular metindeki ana fikri bulma, metindeki detayları anlama ve metinden çıkarım yapma gibi becerilere yöneliktir. Bu bölüm 30 çoktan seçmeli sorudan oluşur. Her soru 1,5 puan değerinde olup bu bölümün sınav içindeki toplam ağırlığı 45 puandır.

İkinci aşama:

Yazma
Sınavın son bölümünde öğrenciler verilen 2 sorudan birini seçerek 250-350 kelimeden oluşan akademik bir kompozisyon yazarlar. Öğrencilerden bir konunun nedenlerini ya da sonuçlarını açıklamaları istenir. Bu bölümün sınav içindeki ağırlığı 20 puandır.

* Akademik bir kompozisyon; bir giriş paragrafı, iki gelişme paragrafı ve bir sonuç paragrafından oluşur. Bu bölümün değerlendirilmesinde, öğrencilerin dilbilgisi kuralları ve kelime bilgilerinin yanında, düşüncelerini örneklerle destekleyerek, anlamlı ve birbiriyle bağlantılı bir biçimde ifade etme becerileri de dikkate alınır.   

Dinleme
Sınavın bu bölümünde öğrencilerden yaklaşık 10 dakika boyunca akademik bir metni dinleyip not almaları istenir. Bu bölümde öğrenciler, önce metni dinlerler, sonra metin ile ilgili soruları görürler.  Metni dinlerken aldıkları notları kullanarak sınav sorularını cevaplandırırlar. Bu bölüm 10 çoktan seçmeli sorudan oluşur. Her soru 2 puan değerinde olup bu bölümün sınav içindeki toplam ağırlığı 20 puandır.

Sınavın içerik, süre ve puan dağılımı tabloda sunulmuştur:

İTÜ İngilizce Yeterlilik Sınavı 1. Aşama (120 dakika)

Sınav İçeriği Soru Sayısı Soru Puanı Toplam Puan
Dilbilgisi 15 1 15
Okuma 30 1,5 45
Toplam 60


İTÜ İngilizce Yeterlilik Sınavı 
2. Aşama (90 dakika)

Sınav İçeriği Soru Sayısı Soru Puanı Toplam Puan
Yazma 1 20 20
Dinleme 10 2 20
Toplam 40

Çıkmış Sorular

Sınav örnekleri için tıklayınız.

Başarı Koşulları

Lisans ve lisansüstü programlarına başlamak için gereken geçme puanları için tıklayınız.

Sınav Tarihleri

İngilizce Yeterlilik Sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır. Akademik takvim için tıklayınız.

Sınava Başvuru

İngilizce Yeterlilik Sınavına başvuru sürecinin detayları sınav kayıt tarihlerinde ilan edilmektedir.

Sonuçların Duyurulması ve İtirazlar

Sınav sonuçları İTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu web sitesinde duyurulur. Sonuçlara itiraz sürecinde takip edilmesi gereken adımlar ilgili duyuruda verilecektir.

ngilizce Yeterlilik Sınav Puanları ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) Karşılaştırma Tablosu

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı İTÜ Yeterlilik Sınavı Notu
C1 90 – 100
B2+ 75 – 89
B2 70 – 74
B1+ 65 – 69
B1 60 – 64

 

İTÜ-Proficiency Sınavı

 

DİL KULLANIMI

Amaçlar: Hazırlık programındaki gramer derslerinin amacı öğrencilerin belli dilsel yapıları biçim ve işlev olarak anlamalarını sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Hedeflenen orta-üstü düzeyi seviyesi gramer yapılarını tanıyarak çeşitli ifadelerin anlamlarını çözebildiklerini gösterme,
  • Hedeflenen orta-üstü seviyesi gramer yapılarını çeşitli okuma parçalarını anlamak için kullanabilme,
  • Hedeflenen orta-üstü seviyesi gramer yapılarını kompozisyon yazımında kullanabilme,
  • Hedeflenen orta-üstü seviyesi gramer yapılarını akademik bir ders anlatımını dinlerken tanıyabilme,
  • Hedeflenen orta-üstü seviyesi dilsel yapılarını kabul edilebilir bir doğruluk oranıyla konuşma esnasında kullanabilme.

OKUMA

Amaçlar: Hazırlık programındaki okuma derslerinin amacı öğrencilerin özgün ve yarı özgün metinleri okuma ve kelime bilgilerini kullanarak büyük oranda anlamalarını sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Bir metne göz gezdirerek ana fikrini bulabilme,
  • Metin taslağı çıkarabilme,
  • Belli bir bilgiyi metin içerisine bulabilmek için tarama yapabilme,
  • Metinde belirtilen ve belirtilmeyen bilgiyi ayırt edebilme,
  • Metinde belirtilen ve çıkarım yoluyla bulunabilecek ana fikirleri teşhis edebilme,
  • Metindeki önemli detayları bulabilme,
  • Metindeki belli zamir, belirteç gibi ögelerin neye gönderme yaptığını anlayabilme,
  • Belli bir bilgiye dayalı olarak çıkarımda bulunabilme,
  • Metindeki yeni kelimeleri diğer becerilerde kullanmak üzere ayırt edebilme,
  • Metindeki yeni kelimeleri diğer becerilerde kullanmak üzere kayıt edebilme,
  • Anlamı bilinmeyen kelimeleri bağlamdan yola çıkarak tahmin edebilme.
  • “Metin” ile kastedilen, orta seviyeden orta- üstü seviyeye kadar çeşitlilik gösteren ve en az 500 sözcükten oluşan her türlü bütünlüklü yazıdır.

 YAZMA

Amaçlar: Hazırlık Programı’ndaki yazma derslerinin amacı öğrencilerin sürece yönelik yaklaşımlardan, retorik (sözsel) araçlardan ve sunulan çerçevelerden faydalanarak bağımsız ve akademik yazı üretebilmelerini sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Verilen fikir ve komutları seçmeli kullanarak sebep odaklı kompozisyon* yazabilme,
  • Verilen fikir ve komutları seçmeli kullanarak sonuç odaklı kompozisyon yazabilme,
  • Verilen fikir ve komutları seçmeli kullanarak kıyaslama/karşılaştırma kompozisyonu yazabilme,
  • Tutarlı ve bütünlüklü bir kompozisyon yazabilme,
  • Sağlanan verileri kullanarak konuyla ilgili bir kompozisyon yazabilme,
  • Kıyaslama/karşılaştırma odaklı dil yapılarını doğru ve etkili kullanabilme,
  • Sebep/sonuç odaklı dil yapılarını doğru ve etkili kullanabilme,
  • Kompozisyon yazarken konuyla ilgili geniş bir kelime havuzundan yararlanabilme,
  • Kompozisyonda doğru noktalama ve imla kuralları kullanabilme,
  • Kompozisyonda çeşitli gramer yapılarını doğru olarak kullanabilme.

* “Kompozisyon” 250-300 sözcük ve en az dört paragraftan oluşan orta-üstü seviyede yazı bütünüdür.

DİNLEME

Amaçlar: Hazırlık Programı’ndaki dinleme derslerinin amacı öğrencilerin özgün ve yarı özgün ders anlatımlarını anlamalarını, genel ve özel anlama yeteneklerini ve etkili not alma stratejilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Akademik bir ders anlatımının* türünü anlayabilme,
  • Dersin ana fikrini çıkarabilme,
  • Anlatımdaki anahtar sözcükleri ayırt edebilme,
  • Anlatımdaki retorik (sözsel) ipuçlarını tanıyabilme,
  • Derste verilen sıralı bilgileri ayırt edebilme,
  • Ders içeriğindeki önemli detayları yakalayabilme,
  • Derste bahsedilen/bahsedilmeyen konuları ayırt edebilme,
  • Ders içeriğine göre doğru ve yanlış bilgileri ayırt edebilme,
  • Ders dinlerken etkili not alabilmek için belirli teknik ve stratejileri kullanabilme,
  • Etkili not alabilmek için kendi strateji ve tekniklerini geliştirebilme,
  • Notlarını kullanarak bir ders anlatımının ana hatlarını tamamlayabilme.

* “Akademik ders anlatımı” orta seviyeden orta-üstü seviyesine kadar çeşitlilik gösteren
ve en az 500 sözcük içeren ders anlatımıdır

KONUŞMA

Amaçlar: Hazırlık Programı’ndaki konuşma öğesinin amacı öğrencilerin çeşitli bağlamlardakendilerine güvenerek ve yeterli hissederek sözlü ifade ve etkileşim becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Çeşitli diyalog türlerinde kendilerini akıcı bir şekilde ifade edebilme,
  • Kendilerini ifade ederken kabul edilebilir bir doğruluk seviyesini yakalayabilme,
  • Fikirlerini anlaşılır biçimde iletebilme,
  • Etkili olarak tartışmalara katılabilme,
  • Etkili sunum yapabilme.

 

İTÜ-Proficiency Sınavı

HAVUZ DERSLERİNE GİRİŞ

Hazırlık Programı’ndaki Teknik İngilizce öğesinin amacı öğrencilerin temel bilimler ve teknoloji alanlarındaki metinleri okumalarını, bu konular ile ilgili kelime dağarcıklarını geliştirmelerini ve bu kelimeleri sözlü ve yazılı ifadelerinde kullanabilmelerini sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Temel bilimler ve teknoloji konularındaki güncel metinleri okuyup anlayabilme,
  • Temel bilimler ve güncel teknoloji alanlarında yeterli miktarda kelime dağarcığı kazanma ve kullanabilme,
  • Konuşurken temel bilimsel ve teknik terimleri kullanabilme ve kavramları anlayabilme,
  • Matematiksel denklem ve ifadeleri temel seviyede ayırt edebilme ve kullanabilme,
  • Belli bir seviyede bilimsel ve teknik bir konuyu yazılı olarak ifade edebilme.

 ÖĞRENİCİ EĞİTİMİ 

Hazırlık Programı’nın öğrenici eğitimi öğesinin amacı öğrencilerin bağımsız dil öğrenicileri olmasını sağlamaktır.

Programı bitiren öğrenciler şu becerilere sahip olacaktır:

  • Dil öğrenicileri olarak güçlü ve zayıf yanlarını teşhis edebilme,
  • Dil öğreniminde kendi amaçlarını belirleyebilme,
  • Bağımsız bir biçimde çalışabilme,
  • Kütüphaneyi etkin bir şekilde kullanabilme,
  • Dil öğrenimi için kendi stratejilerini geliştirebilme,
  • Dil öğrenimi için çeşitli kaynaklar (internet, dergiler, sözlükler vs.) kullanabilme,
  • Yazma portfolyoları oluşturabilme,
  • Zamanı etkili kullanabilme.

İTÜ YDY Lisans Hazırlık Programı Amaçlar ve Hedeflerini PDF olarak görüntülemek için tıklayınız.

İTÜ-Proficiency Sınavı-wola

İTÜ-Proficiency Sınavı-wola

 

 

 

 

 

 

 

academic-essay-writing-workbook.png

academic-essay-writing-workbook.wola

Telif Hakları

Web sitemizde bulunan tüm içerikler özgün olup 5846 sayılı kanun ve KVKK çerçevesinde koruma altında olup hiç bir şekilde alıntı yapılamaz kopyalanamaz ve içerik olarak kullanılamaz.Web sitemizin içerikleri düzenli olarak tescil edilmektedir.Üçüncü tarafların aksi uygulamaları tepit edildiğinde hukuki ve cezai yaptırım uygulanacaktır.

İlginizi Çekecekler

  • Home
  • Mesleki Eğilim Belirleme Testi

Hazırlık Atlama

Hazırlık Atlama
  • Anasayfa
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • KVKK Aydınlatma Metni
      • Çerez Politikaları
      • Terms & conditions
      • Gizlilik Bildirimi
      • Sorumluluk Reddi
      • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • İletişim
  • Materyaller
  • TOEIC RESMİ SINAV MERKEZİ
  • Bizimle Başaranlar

Kurumumuz Milli Eğitim Bakanlığına bağlıdır. M.E.B. onaylı İngilizce dil sertifikası vermeye yetkilidir.
Sitemizde görüntülenen tüm amblem ve logoların hakları sahiplerine aittir. Bu kurumlarla resmi bir bağımız yoktur.
© 2021 World Of Language Academy | Tüm Hakları Saklıdır.

Academic Essay Writing Workbook Kitabımız Satışa Sunuldu Kapat