THY PİLOTLUK ŞARTLARI
THY Pilotluk Şartları yazımızı detaylı olarak okuyun lütfen .Thy zaman zaman yetiştirilmek üzere pilot alımı yapmaktadır. Siz de gerekli şartları sağladığınız takdirde Thy’nin Uçuş Akademisi bünyesinde açmış olduğu bu ilanlara başvuru yapabilirsiniz.THY’nin pilot adaylarında aradığı genel şartlar:
THY Pilotluk Şartları
Genel Özellikler
- T.C. Vatandaşı olmak,
- En az lisans derecesi mezunu (örgün veya açıköğretim) olmak,
- 01.1987 tarihinden sonra doğmuş olmak,
- Erkek adaylar için boy 165 cm’den kısa, 190 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 aralığında) uygun olmak,
- Bayan adaylar için boy 160 cm’den kısa, 190 cm’den uzun olmamak ve beden-kitle endeksine (20-30 aralığında) uygun olmak,
- Askerlik hizmetini tamamlamış veya eğitim başlangıç tarihi itibari ile en az 2 yıl tecil ettirebilmeyi taahhüt etmek,
- Adli sicil kaydı ve adli sicil arşiv kaydı bulunmamak,
- Daha önce THY A.O. veya diğer kuruluşlardaki görevlerinden disiplinsizlik nedeniyle ayrılmış olmamak.
- Daha önce THY A.O. ve THY A.O.‘ nun iştirak şirketlerinden fesih yoluyla ayrılmış olmamak.
THY Pilotluk Şartları
Pilotluk İçin Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol
Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
Hâlihazırda dil belgesi bulunan adaylar evrak kontrol ve boy-kilo ölçüm sürecine davet edilecektir. Dil belgesi bulunmayan adaylar THY A.O tarafından gerçekleştirilecek İngilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
En az lisans derecesinde mezun olabilecek adaylar mezuniyetlerine 3 ay kala üniversitelerinden alacakları resmi yazı ile ilana başvuruda bulunabilecektir. Adayların diplomalarını mülakat aşamasına kadar ibraz etmeleri gerekecektir.
Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
En az lisans düzeyinde mezun olarak ilana başvuran ve dil belgesini başvuru aşamasında temin edemeyen adaylara, THY A.O tarafından yapılacak dil sınavında başarılı olmaları koşuluyla, Kurul mülakatı süreci öncesine kadar dil belgesini tamamlamaları için süre tanınacaktır. Önlisans mezunu olarak sürece başvuruda bulunan adayların dil belgelerini başvuru esnasında beyan etmeleri gerekmektedir. Önlisans mezunu adaylara dil belgesini tamamlamaları için ek süre tanınmayacaktır.
Hâlihazırda dil belgesi bulunan adaylar evrak kontrol ve boy-kilo ölçüm sürecine davet edilecektir. Dil belgesi bulunmayan adaylar THY A.O tarafından gerçekleştirilecek İngilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
En az lisans derecesinde mezun olabilecek adaylar mezuniyetlerine 3 ay kala üniversitelerinden alacakları resmi yazı ile ilana başvuruda bulunabilecektir. Adayların diplomalarını mülakat aşamasına kadar ibraz etmeleri gerekecektir.
Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
Evrak kontrol & Boy-Kilo ölçüm süreci mülakat aşamasında gerçekleştirilecektir. İlan kriterilerinde belirtilen şartlara uygunluğun sağlanması adayların sorumluluğundadır.
IELTS / TOEFL / DYNED İngilizce Yeterlilik
DLR-1 Testi (Teknik Yeterliliklerin Değerlendirilmesi)
CRM Değerlendirmesi (Kişilik Özellikleri ve Yetkinliklerin Değerlendirilmesi)
Kurul Mülakatı, Evrak Kontrolü ve Boy-Kilo
Sağlık Kontrolü (Uçuşa Elverişlilik)
THY Pilotluk Şartları
Güncel süreç akışı;
İngilizce Sınavı (Dil belgesini başvuru aşamasında beyan edemeyen en az lisans düzeyinde mezun adaylar katılacaktır). Aday, ilana başvuru gerçekleştirdiği tarihten itibaren yaklaşık 15 gün sonra sınava davet edilir.
IELTS / TOEFL / DYNED İngilizce Yeterlilik
- Sürece başvurup, II. Pilot aday adayı olarak sınavlara katılabilmemiz için öncelikle dışarıdan alacağımız bir sertifika ile İngilizce yeterliliğimizi kanıtlamış olmamız gerekiyor. Aksi durumda THY sizi kendi bünyesinde yapacağı bir İngilizce sınavına tabi tutar. DYNED olarak isimlendirilen bu İngilizce sınavı süreci yakın zamanda (Mart 2018) eklenmiş bir İngilizce sınav alternatifidir. Daha öncesinde sadece IELTS ve TOEFL sınavından gerekli skoru elde edip sürece başvuru yapılabiliyordu. Fakat tam olarak bir alternatif sayılmaz DYNED sınavı. Geçici bir yeterlilik. Eğer Mülakat süreçlerine gelebilirseniz, THY mülakatlara başlamadan önce sizden IELTS ya da TOEFL ister. Yani aslında IELTS ya da TOEFL, THY Akademi için zorunlu fakat DYNED sınavı ile bir süre daha erteleme şansı tanınıyor. Sürecin başlarında başarısız olacaksa adaylar, hem 500 TL gibi bir rakamla bu İngilizce sınavlarına vermemiş oluyorlar hem de bu sınavlarla vakit kaybetmemiş oluyorlar fakat her şey yolunda giderse tabii ki kaçınılmaz son bu İngilizce sınavlarıdır.
W.O.L.A. uzun bir süredir DYNED eğitimleri vermekte ve bu alanda oldukça iyi bir başarı elde etmiştir:
www.wola.com.tr/bizimle-basaranlar/
THY Pilotluk Şartları
DLR-1 Testi (Teknik Yeterliliklerin Değerlendirilmesi)
- İngilizce sürecini başarıyla tamamlayan aday yaklaşık 1 ay içerisinde DLR-1 testine planlanır.
CRM Değerlendirmesi (Kişilik Özellikleri ve Yetkinliklerin Değerlendirilmesi)
- DLR-1 sürecini başarıyla tamamlayan aday yaklaşık 1 ay içerisinde CRM değerlendirmesine planlanır.
Kurul Mülakatı , Evrak Kontrolü ve Boy-Kilo
- CRM değerlendirmesini başarıyla tamamlayan aday yaklaşık 1 ay içerisinde Kurul Mülakatı , Evrak Kontrolü ve Boy-Kilo süreçlerine planlanır.
Sağlık Kontrolü (Uçuşa Elverişlilik)
Yabancı Dil (İngilizce) Şartı
- Başvuru tarihi itibariyle son 2 yıl içinde aşağıda belirtilen İngilizce dil sınavlarının birinden istenen minimum puanı belgelemek.
- TOEFL (IBT) : 75 (speaking : min.20)
- IELTS (Akademik) : 6 (speaking : min.6)
THY Pilotluk Şartları
IELTS Nedir?
www.wola.com.tr/ielts/ielts-sinavi-nedir/
THY, IELTS’ten nasıl 6 ve üstü alınır?
THY pilot alımı ilanına başvuracaksanız ve İngilizce yeterliliğinizi bildirmek için IELTS sınavına girecekseniz öncelikle 6.00 ve üstünü hedeflemelisiniz.
IELTS’den 6.00 almak çok mu zor?
Hayır değil.
Çok mu kolay?
Hayır değil.
İyi bir çalışma programı ile kısa zamanda hedeflenen 6 ve üstü skorlara ulaşabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken iyi bir eğitmen ile birlikte eksiklerinizi giderecek yöntemler üzerinde çalışmak ve sınav stratejilerini öğrenmek.
THY Pilotluk Şartları
THY Pilot Alımı İlanı için Akademik mi Genel mi?
THY pilot alımı ilanına başvuru için IELTS Akademik ve IELTS Genel sınavlarının sonuçlarını kabul ediyor. Buradaki en önemli husus hangisine girerseniz girin, Speaking yani konuşma bölümünden alacağınız skorun 6.00 ve üstü olması. Ufak bir not: IELTS Genel (IELTS General) sınavı, IELTS Akademik (IELTS Academic) sınavına göre daha kolaydır.
IDP IELTS Referral Partner Olan W.O.L.A. İle Sınavdan 6.00 Almak Çok Kolay
Genelde öğrencilerimizin birçoğu çağımızın popüler mesleği pilotluk için THY pilot alımı ilanlarına başvurmak istiyor. Ve öğrencilerimizin %97’si IELTS sınavından gerekli olan skoru elde ettiler. Buda THY IELTS konusunda W.O.L.A.‘yı ileri taşımaktadır.
IELTS için detaylı bilgi:
www.wola.com.tr/ielts/ielts-sinavi-nedir/
http://ieltsingilizcekursu.com/
THY Pilotluk Şartları
Sağlık Şartı
Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’nın (ICAO) Annex-1’deki ve JAR FCL-3’deki Ticari Havayolu Pilotu şartlarına uygun olmak. (Adaylar bu şartları sağladıklarını belgeleyen raporu, daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin edeceklerdir.)
THY Pilotluk Şartları
Diğer Şartlar
THY A.O. tarafından yapılacak olan değerlendirme süreçlerinde başarılı olmak.
Başvuru Şekli ve İzlenecek Yol:
- Yukarıdaki şartları taşıyan adayların, ilana internet üzerinden başvurmaları gerekmektedir. İnternet başvurusu dışında herhangi bir şekilde başvuru kabul edilmeyecektir.
- Halihazırda dil belgesi bulunan adaylar evrak kontrol ve boy-kilo ölçüm sürecine davet edilecektir. Dil belgesi bulunmayan adaylar THY A.O tarafından gerçekleştirilecek ingilizce sınavına davet edilecektir. Kriterlere uygun olmayan adaylar sürece devam edemeyecektir.
- Tüm süreç sonunda başarılı olan adaylara iş teklifi yapılacak olup işe başlama belgeleri hazırlamaları istenecek ve adayın istenen belgeleri teslim etmesi akabinde istihdam süreci tamamlanacaktır.
- İnsanların birçoğu sadece uçağı kontrol ederlerse güvenli bir şekilde uçabileceklerini düşünürler. Bu beceriler etkileyicidir ancak profesyonel bir pilot olmak için bu sadece buzdağının görünen ucudur. Bir pilotun çeşitli konularla ilgili oldukça bilgili olması gerekir.
THY Pilotluk Şartları
Profesyonel bir pilot olmak için:
1 – Uçuş teorisinden anlamak
Bu temel fizik bilgisi gerektirir. Matematik haricinde cebir bilgisine ihtiyaç olmasa bile fizik kavramlarını bilmeli ve uygulayabilmelisiniz. Bir pilot hareket, kütle, eylemsizlik, sıcaklık, akışkan ve gaz kanunlarını bilmelidir. Hava devinim bilimini ( ses altı ve ses üstü) , hava aracı performansını ( uçak yükleme dahil ) , deniz üzerinde hareket ve sistem işleyişleri ve kısıtlamalarını anlamanın tek yolu budur.
2 – Meteorolojiden anlamak
Bu da fizikten çıkmadır. Bir pilot hem hava durumunu yorumlamak zorundadır hem de hava tahminlerinin doğruluğuyla ilgili kendi kendine kararlar vermek zorundadır. Pilotlar sık sık hava davranışlarını gözlemlerler ve tam olarak ne gördüklerini rapor etmek ve aynı zamanda şartlarla ilgili hızlı analizler yapmak zorundadırlar. Buna hangi değişikliklerin hava durumunu etkileyebileceği ve bu değişikliklerin uçuşun güvenliğini nasıl etkileyebileceği de dahildir.
3 – Uçak sistemlerinden anlamak
Bütün makineler işlemek için fizik ilkelerini kullanır ve pilotların uygulanacak fizik alanlarını bilmeleri gerekir. Buna ek olarak bir pilot uçak bakımından anlamalıdır. Sizin hayatınız ve yolcuların hayatı söz konusuyken sadece teknisyene güvenmek yeterli değildir.
Bir pilot motorların ve motor fonksiyonumun üzerindeki bütün bileşenlerin nasıl çalıştığını bilmelidir. Aslına bakacak olursanız motor sadece mekanik bir bileşen değildir. Bir pilot bütün elektrikli sistemlerden, hidrolik sistemlerden ve pnömatik sistemlerden anlamalıdır. Buna ek olarak uçuş kumandalarını çalıştırmakla alakalı olan kablo ve makara sistemlerine de aşina olmalıdırlar. Bu bileşenlerden anlamazlarsa uçuş sırasında ortaya çıkabilecek herhangi bir problemi çözemezler. Unutmayın ki teknisyen sizinle birlikte uçmaz.
Bir pilot metal esneme limitlerinden, malzeme yorulmasından vb. anlamak zorundadır. Bu sayede problemin yapısal olup olmadığını ve ne kadar ciddi olduğunu anlar.
4 – Navigasyondan anlamak
Navigasyon farklı birçok yönü olan geniş bir konudur. Navigasyon bir noktadan diğer noktaya gitmekten fazlasıdır. Öncelikle bir pilot yorumlayabilmek amacıyla haritaların ve çizelgelerin nasıl yapıldığını bilmelidir. Çizelge yapmanın bir sürü yolu vardır ve her birinin avantajı olduğu gibi gizli tehlikeleri de vardır. Bir pilot çizelgelerde yer alan güvenlik paylarını ve güvenlik paylarının her birinin uçuş sürecini nasıl etkileyeceğini tam olarak bilmelidir. Sadece 100 feet’de rakım veya rota sapmasının tehlikeli olabileceği zamanlar olacaktır. Çizelgelerden anlamayan bir pilot etkisiz bir biçimde uçar ve hatta çarpma riski vardır.
Günümüzün yol üzeri navigasyonlarının birçoğunda hava kaynaklı bilgisayar ekipmanlarının kullandığını biliyoruz. Peki, bozulursa ne olacak? Bir pilot, uçuşu güvenli bir şekilde tamamlamak için parakete hesabıyla veya navigasyonun diğer araçlarıyla yön bulmak zorundadır. Pilotun sadece çizelge ve görünür işaretleri kullanarak yön bulacağı ve karada yerleşik radyo sinyallerini kullanarak yön bulacağı zamanlar olacaktır. Bir pilot kullanılan her navigasyonun avantajlarını ve dezavantajlarını ve ne zaman kullanacağını bilmek zorundadır.
Yön bulabilmek için coğrafyadan da anlamaları gerekir. Dahası uluslararası hukuka ve farklı ülkelerin güncel siyasi durumlarına aşina olmaları gerekir. Bir pilot acil bir durumda hangi ülkelerin düşman hangilerinin güvenilir olduğunu bilmek zorundadır. Bunun için de dünyadaki güncel gelişmeleri yakından takip etmesi gerekir.
Navigasyonun bir bölümü de hava durumudur. Pilotlar tehlikeli hava şartlarından kaçabilmek için normal rotalarının dışına çıkabilirler. Ancak bazen bu imansızdır ve pilotun bilinen risklere bağlı olarak kararlar verebilmesi gerekir.
5 – Yönetmelikler ve hava trafik kontrolü
Bir pilot uçuşu etkileyebilecek bütün yönetmeliklere aşina olmak zorundadır. Her uçuşta uyulması gereken yüzlerce yönetmelik vardır. Bu talimatlar hukuk profesyonelleri tarafından yazılır ve bir pilotun bu yasal belgeleri okuması ve anlaması gerekir. Bu yönetmeliklerin birçoğu Havacılık İdaresi tarafından çıkartılır ancak pilotlardan farklı diğer devlet organlarının yönetmeliklerine de uyması beklenir. Buna ek olarak uluslararası uçan pilotlar uluslararası hukuka ve aynı zamanda ülkelere özgü kanunlara uymak zorundadırlar.
Bu kuralların büyük bir bölümü tehlikeli maddelerin taşınmasıyla ilgilidir. Bir pilot bu kurallara uyabilmek için çeşitli kimyasalların ve diğer etkenlerin özelliklerini bilmek zorundadır.
Hava trafik kontrolü birçok yönetmelik içerir. Buna ek olarak hava trafik kontrolörlerinin takip etmesi gereken prosedürler kitapları vardır. Bir pilotun bu prosedürlere aşina olması gerekir. Kontrolör bir hata yaparsa hatayı fark etmek ve uçuşu güvenli bir şekilde tamamlamak için gerekli adımı atmak pilotun sorumluluğundadır. Prosedürlere ek olarak pilotun kontrolörün radarının ve telsizlerinin limitlerini bilmesi gerekir. İletişim telsizleri ve aynı zamanda yerde konuşlu telsiz navigasyon yardımları da telsizlere dahildir. Bir pilotun elektromanyetik dalga sinyallerinden ve çeşitli olaylardan etkilenen telsiz dalga uzunluklarının ve ışık dalgalarının farkını anlaması gerekir.
6- Pilotların fizyoloji bilgisinin olması gerekir
Pilotların kendilerine katkı sağlayacak insan faktörlerini öğrenmek için geçmişteki uçak kazalarına çalışmaları gerekir. Bir pilottan tıp okuluna gitmesi beklenmez ancak kendisini veya yolculardan herhangi birini etkileyebilecek bedensel problemleri tanıyabilmesi beklenir. Aynı zamanda bu problemleri öncesinde nasıl engelleyeceğini de bilmesi gerekir. Buna ek olarak bir pilotun uçuşu olumsuz yönde etkileyebilecek ve güvenliği bozacak çeşitli hastalıklardan ve duyarlılıklardan da anlaması gerekir.
Bu kısmi bir listedir. Bu konuların her biri derinlemesine çalışılmalıdır. Aslına bakacak olursanız bu konuların birçoğu üniversitelerin doktora programlarında vardır. Bir pilottan birden fazla doktora diploması alması beklenmez, beklenen bu konuları tam olarak bilmesidir. Bu konuları bilmeyen pilotlar güvenli bir şekilde uçamazlar. Bir uçağı uçurmak için risk yönetimi gerekir ve risk yönetimi bütün prensiplerin tamamı anlaşılmadan uygulanamaz.